Sunday, March 01, 2015

the past few days have been a whirlwind. 

i wanted time to pass quickly and yet i dreaded the inevitable moment. 

i wanted to grieve and yet i do not want rosanne to be affect by my sadness.
i am glad that her sufferings are over and yet i miss her badly.


***

26 feb.

你已向蓝天百云飘去。


***





這一生最美的祝福

在無數的黑夜裡
我用星星畫出你
你的恩典如晨星
讓我真實的見到你
在我的歌聲裡
我擁音符讚美你
你的美好是我今生頌揚的


這一生最美的祝福
就是能認識主耶穌
這一生最美的祝福
就是能信靠主耶穌
走在高山深谷
他會伴我同行
我知道這是最美的祝福


***


大哥哥和二哥哥常常調皮搗蛋惹她生氣。
有一次她忍得不可忍,在我面前把他們訓了一頓。
過了一會兒, 她把我拉到一旁,靜悄悄地問我:
“你有沒有被嚇到?我會不會罵得太兇?”

她讓我看到做父母的苦心。

*

she once caught her sons folding paper tissue flowers with me instead of revising their work.
she was upset and reprimanded them. they went back to the room and she went back to the kitchen.
shortly later, she emerged with a much larger paper tissue flower than the ones her sons have folded.
and we all ended up folding flowers. 

this is her. 
always finding fun and it was fun being around her.

*

it is easy to laugh and be happy when you have everything.
but will you still smile when life is hard and bitter?

她这一生,過著簡單的生活。
天天不停的在她縫衣機忙,就是為了糊口、把儿子养大。
但她从来不怨言,还常常笑口常开。

她教会了我什麼是苦中作樂。

*

i will always remember the lessons you have taught me and i will never forget you.
rest in peace.

No comments: